Hakkımızda

HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM

Programın Amaç ve Hedefleri

Kurumlarla bireyler arasında insan merkezli kurulan ilişkilerin yönetiminde aktif rol alabilen, günümüz iletişim tekniklerini kullanabilen mesleğinin evrensel kurallarını benimsemiş, iletişim becerileri güçlü, takım çalışmasına yatkın, çalışma ahlakı ve mesleki etik değerlerini özümsemiş, yeteneklerini yöntem bilgisiyle zenginleştirmiş halkla ilişkiler elemanları yetiştirmeyi hedeflemekteyiz.

Yüksekokulumuzda 28.06.2011 tarihinde açılan Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü / Halkla İlişkiler ve Tanıtım programına 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılında öğrenci alınacak. Sadece 1. Öğretim (gündüz) olarak eğitim verilecek bölüm için 40 kişilik kontenjan ayrıldı. Tercihler ise ÖSYM tarafından yayınlanacak  tercih kılavuzunda yer alacak.

Program Hakkında

Halkla ilişkiler yönetimin iletişim fonksiyonudur, organizasyonlar amaçlarına ulaşmak için bu fonksiyondan geçerek çevreye adapte olurlar, onu değiştirirler veya korurlar. Halkla ilişkiler çoklu iletişim araçları vasıtasıyla kamunun davranışını etkilemeye yönelik örgütlü girişimi konu almaktadır. Halkla ilişkiler organizasyon içi ve dışındaki insanların bilinçlerini ve davranışlarını mental çevreler inşa ederek yönetmeye çalışan bir kitle manipülasyon biçimidir.

Halkla ilişkiler, günümüzün karmaşık iş ortamlarında giderek önemi artmaktadır. Günümüz şirketleri yüksek teknolojiyle üretilmiş, çeşitli fonksiyonlara sahip aynı kalitede birbirinin benzeri sayılabilen ürünleri ve hizmetleri sunuyorlar. Yüksek rekabetlerin yaşandığı böyle bir ortamda, farklılaşmanın ve var olmanınyolu, halkla ilişkiler ve tanıtım çalışmalarından geçmektedir. İşletmelerin daha verimli ve etkin bir şekilde hedeflerine ulaşmalarında bir yönetim işlevi görevi gören halkla ilişkiler, 21. yüzyılda tüm yöneticiler için kritik başarı faktörü haline gelmiştir.

Halkla ilişkiler mezunlarının iş olanakları:

Halkla ilişkiler bölümü seviyeleri örgütün yapısına göre değişir. Bunlar genellikle teknisyen, supervisor, menajer, direktör ve yönetici olarak kademeleşir.

Ön lisans eğitimi almış halkla ilişkiler çalışanlarının kamu kuruluşlarında ve özel kurumlarda yaptıkları işlerin çoğu teknisyenlik seviyesinde kalmaktadır.

  • Tanıtım ve Promosyon
  • Medya ilişkileri memuru
  • Basım editörlüğü, yazarlığı
  • İletişim Danışmanı
  • Fon toplayıcısı
  • Özel olaylar ve toplantı planlayıcısı
  • Lobici, siyasal eylem koordinatörü
  • Belediyelerin halkla ilişkiler birimleri,(beyaz masa)
  • Multimedya yapımcısı, Webmaster
  • Alt seviyedeki teknisyenler, supervisorlerin verdiği işleri yaparlar. Bu işler uzmanlık becerileri isteyen yazma, tasarı, masaüstü yayımcılık, veri toplama, fotografçılık gibi işlerdir.